Dimineata ne facem bagajul rapid si il rugam pe proprietarul hotelului din Agra sa ne ajute cu depozitarea lui pana pe seara cand aveam autocarul catre Ajmer – ne zambeste politicos si ne scapa de povara pret de cateva ore.
Hotaram sa luam micul dejun intr-un restaurant cu vedere catre Taj Mahal situat pe acoperisul unui hotel din vecinatate si sa stabilim incotro mergem. Deschidem ghidul si ochii ne cad pe descrierea frumoasa a unui oras din apropiere – Fatehpur Sikri.

“Akbar unul din cei mai mari conducatori Moguli a construit in desert ‘orasul perfect’. Numit Fatehpur Sikri si proiectat ca infatisarea fizica a filozofiei Din-i-llahi (Credinta in Dumnezeu) ce impreuna adevarurile comune din toate religiile, nu a avut o soarta fericita datorita departarii de o sursa de apa. Au fost incercate multiple solutii date de catre inginerii acelei vremi dar fara succes, asa ca imediat dupa moartea lui Akbar resedinta a fost parasita.”

Terminam rapid ceaiul, ne urcam in prima ricsa motorizata ce ne duce catre autogara unde un autobuz vechi, galben, fara usi ne astepta sa ne duca intr-o plimbare catre ‘orasul fantoma’. Nu apucam sa ne asezam bine ca ragusitul claxon incepe sa functioneze sacadat semn ca am plecat.
40 de kilometri sau o ora si douazeci de minute si suntem deja la poarta unde scrie mare “World Heritage UNESCO”. Acest palat este intr-adevar o frumusete. O broderie in piatra cu motive din diferite regiuni ale Indiei. E pacat ca povestea exacta a locului nu o mai stie nimeni si nu exista decat diferite speculatii despre rostul anumitor constructii din curtea palatului.
Ne pierdem cateva ore incercand sa gasim explicatii anumitor lucruri sau pur si simplu relaxandu-ne pe bancile construite pentru cei cu sange albastru.
Plecam cu imagini fictive despre orasul acesta in vremea cand era locuit de Akbar si comentam frumusetea constructiei ce ar putea fi si in ziua de azi o resedinta de lux pentru orice maharajah local.
Soarele apune si ne prinde luand masa de seara pe acoperisul aceluiasi hotel de unde dimineata plecasem catre Fatehpur Sikri dandu-ne senzatia ca totul a fost doar in capul nostru datorita soarelui puternic ce ne-a batut in cap in acea zi.