Cifrele despre populatia acestei metropole sunt nestiute de nimeni. Numarul de locuitori oficial este in jur de 7 milioane dar localnicii si expatii l-ar multiplica cel putin cu doi pentru a-l aduce aproape de realitate. Guangzhou este locul unde afaceristii ce nu erau pe placul comunistilor au fost izgoniti. Printre foste orezarii acum aici a rasarit un oras modern in continua dezvoltare. Majoritatea expatilor sunt exportatori din “fabrica lumii” sau profesori de engleza in provinciile invecinate.
Orasul este impresionant pentru un locuitor al oricarei capitale europene deoarece este contruit pe mai multe straturi. Sa mergi cu autobuzul prin oras trecand pe autostrada prin fata geamurilor unui apartament de la etajul 10 nu este nimic neobisnuit.
Din punct de vedere turistic orasul nu are multe de oferit, mai toate atractiile concentrandu-se in jurul parcului orasului Yuexiu Park care ofera un mod bun de a petrece o zi de sambata sau duminica.
Cred ca toti isi amintesc din copilarie jucariile chinezesti. Aici un bulevard intreg gen Magheru in Bucuresti este dedicat acestora. Noi am vizitat un mall de sapte etaje plin cu jucarii din care cu greu am iesit dupa cinci ore cand magazinul se inchidea.
Restul zilelor le-am petrecut sorbind atmosfera orasului, plimbandu-ne pe strazi necunoscute fara nicio directie sau rost.
Seara am stat la taclale cu alti calatori sau cu afaceristi ce mi-au dat o scurta lectie de marketing si au povestit drumul lor catre succes. Berile au curs iar noptile s-au dus.
Timpul a trecut si a trebuit sa ajungem la gara cu o hartiuta scrisa in limba chineza ce spunea ca ne doream un bilet catre Shanghai – l-am obtinut si in urmatoarea zi ne-am imbarcat in trenul de 19 ore care ne-a adus la Shanghai.

Urmeaza partea vizuala a relatarii. Fotografiile cu un Click AICI !! 🙂

